Fanatec (Volants, pédales, shifter, frein à main, …)

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Réponses

  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    uMba8ck.png
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Merci @leparrain ... d'autres vont suivre apparement ;)

    A prendre avec des pincettes (mais il aura prévenu si cela s'avère vrai):

    Thomas Jackermeier2
    The only thing which is dirty here is the low price of the DD1. We probably will raise it after the pre-order period. And please don't forget the killswitch which is included in the DD2.
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    =) =) =)
    cB38B5r.jpg
  • PapyluluPapylulu
    Gentleman Driver Messages: 3,501
    Est ce quelqu'un rencontre des problèmes avec les 2 boutons joystick sur les volants f1 et BMW depuis la dernière maj fanatec?
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Tu fais régulièrement les màj?
    Si ça fonctionne et si tu n'as pas besoin de la màj, ne pas faire la màj ;)

    SInon, je n'ai pas le BMW et je n'ai pas essayé le F1. Mes avec l'Universal Hub, je n'ai pas le problème.
    J'utilise le driver 330 et j'ai flashé le firmware de la base.

    Si tu lances la page du driver Fanatec, est-ce que les joysticks ne fonctionnent pas comme ils devraient?
    uMba8ck.png
  • PapyluluPapylulu
    Gentleman Driver Messages: 3,501
    Tout fonctionne correctement dur la page du driver.
    J ai réglé le problème en affectant 2 touches au lieu du bouton rotatif droit.
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Tu veux dire que ça fonctionne dans le driver et que ça ne fonctionne pas sur iRacing?
    Si oui alors, ce n'est pas ton volant mais un truc à régler dans iRacing (j'utilise le rotatif pour les black boxes)
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    Pareil que @Toche, aucune soucis avec mes roues fanatec mais je passe pas. Par la. Base vu que j'ai un DD. Par contre mes. Volants sont bien reconnus en tant que périphérique fanatec..
    cB38B5r.jpg
  • PapyluluPapylulu
    Gentleman Driver Messages: 3,501
    On en parlera sur discord a l occasion. C est trop compliqué à écrire 😂😂
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    avril 2019 modifié


    EDIT: Etrangement, ils ont retiré la video. On y voyait le F1 2019.. la raison?
    EDIT2: Elle est de nouveau online ;)
    wxL4ji7.jpg

    Le hub+paddles:
    4N6UlEC.jpg
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    avril 2019 modifié
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    =) =) =)
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    avril 2019 modifié

    Bon la rigueur allemande n'est pas présente dans les sous-titres :sunglasses:

    La différence d'alim (Podium à gauche, CLS à droite):
    anxu8pktpzus.png

    eb03deyy74hd.png
    uMba8ck.png
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Merci @leparrain ;)

    - Un peu dommage de voir les sélecteurs sur la face avant qui s'ajustent plus fermement que les roues. Ca doit effectivement être mieux de sentir les crans avec les gants et plus facile à ajuster.
    - Intéressant de voir qu'ils ont renforcé la fixation du QR... Pourtant les anciens Formula sont déjà utilisés sur les DD avec le QR Fanatec. Ou alors c'est pour simplement uniformiser les QR.
    - Egalement intéressant le point qu'il soulève avec la base du QR qui a un diamètre plus large. P'tet que SRM adaptera ses shifters... sinon ce n'est que des rondelles de 4mm (qui du coup déporte les palettes de 4mm)
    - Ils ont décidé de ne pas mettre encore d'aimants pour les palettes sur cette édition. En même temps ça incite à faire l'upgrade vers l'APM.
    - L'inscription APM qu'il dit ne pas connaitre la signification, c'est pour Advanced Paddle Module (qu'il montre ensuite en image). Et c'est bien l'accessibilité pour faire l'upgrade derrière le petit cache.
    - Je suis étonné qu'il ne l'a pas pesé pour comparer avec son ancien v1.
    - Il doit absolument passer chez le coiffeur
    - Avec toutes ces videos Fanatec qu'il vient de sortir, la prochaine sera le DD à coup sûr :sunglasses: -
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    J'ai regardé les prix vite fait, ça monte vite avec les palettes magnétique.
    On arrive à 529.90€ (349.95+179.95) la roue complète, ça commence à chiffrer..
    Moi qui espérait que ce soit une 30cm, perdu... =)
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    avril 2019 modifié
    C'est pour ça que le DD1 PS4/PC est une bonne affaire à 1500€ le tout.

    Pour les volants, il faut attendre le hub :sunglasses:
    Nouveau hub + APM + roue (style la roue Porsche qui va sortir).
    uMba8ck.png
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    avril 2019 modifié
    Merci @Toche pour les news :+1:
    Pour les volants, il faut attendre le hub :sunglasses:
    Nouveau hub + APM + roue (style la roue Porsche qui va sortir). C'est bon ça!!! B)
    gpXhmIg.png?1
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    L'APM, ils ont privilégié toutes les commandes de DD PS4 (APM en standard)... du coup l'APM pour les DD1/2 ne seront dispo qu'en juin. La roue Porsche existant déjà mais non proposée encore à la vente, j'imagine que du coup la roue sera dispo en même temps que le nouveau hub... lui par contre, pas de news...
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    avril 2019 modifié
    Réglages volants conseillés pour les DD1(+PS4) et DD2:

    iRacing
    General Notes:
    - The settings below are considered to be reasonable baseline values for iRacing (PC). They might not suit all tastes and driving styles, but they are a good starting point. Bear in mind that iRacing uses a dynamic physics engine covering a broad range of cars and tracks, meaning that these settings might not be 'optimal' for every possible driving scenario.

    - The values below refer to standard iRacing FFB settings. iRFFB is an interesting alternative that can add more detail at the expense of a small increase in latency; more information can be found on the iRFFB thread on the iRacing forum: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3552959.page

    - If you use the 'auto' button, iRacing will try to maximise the use of the torque target, but this is not recommended unless you only use one car (if you use the same 'auto' FFB on all cars, every car will output the same steering torque, and you will lose some of the feeling of variety between car types).

    Podium Wheel Base DD1 / Podium Racing Wheel F1® PS4™

    Tuning Menu Settings:
    SEN 108
    FF 100
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100
    DPR 100
    NDP 15
    NFR 3
    BRF User Preference
    FEI 90

    *SPR and DPR values have no effect by default. They can be enabled through the app.ini, but this is not recommended.

    In-Game Settings:
    Wheel Range and Map Range: Automatically determined by calibration wizard
    Use Linear Mode: Checked
    Reduce force when parked: Checked
    Strength: 6.0**
    Wheel force: 20Nm
    Damping 0%
    Min Force 0.0%

    **reasonable starting value for most cars, recommended to make small adjustments to this value per car by checking the box 'Use custom controls for this car'.


    Podium Wheel Base DD2

    Tuning Menu Settings:
    SEN 108
    FF 100
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100
    DPR 100
    NDP 15
    NFR 3
    BRF User Preference
    FEI 90

    *SPR and DPR values have no effect by default. They can be enabled through the app.ini, but this is not recommended.

    In-Game Settings:
    Wheel Range and Map Range: Automatically determined by calibration wizard
    Use Linear Mode: Checked
    Reduce force when parked: Checked
    Strength: 6.0**
    Wheel force: 25Nm
    Damping 0%
    Min Force 0.0%

    **reasonable starting value for most cars, recommended to make small adjustments to this value per car by checking the box 'Use custom controls for this car'.

    RaceRoom
    General Notes:
    - The settings below are considered to be reasonable baseline values for RaceRoom (PC). They might not suit all tastes and driving styles, but they are a good starting point. Bear in mind that RaceRoom uses a dynamic physics engine covering a broad range of cars and tracks, meaning that these settings might not be 'optimal' for every possible driving scenario.

    - Automatic wheel range adjustment in RaceRoom can only be achieved when SEN is set to Auto (AUT) and you have enabled 'Match Setup' in Vehicle Settings>Steering Animation. It is important to set the SEN value to 'Auto' BEFORE you start a session. Note that the wheel will only rotate correctly through the first 360 degrees of the wheel range if you have driver arms enabled (but the true wheel range will still be functional). If you set Driver Animation to 'Wheel Only', then the wheel will display correctly through the full wheel range.

    - The resulting output from these baseline settings is conservative when using the default 'per car' Steering Settings. The strength varies significantly by vehicle, therefore it is worth checking the in-game Clipping Meter, and adjusting the FFB Multiplier value accordingly. In doing so you can maximise the dynamic range of the FFB but lose some of the feeling of variety between car types.

    Podium Wheel Base DD1 / Podium Racing Wheel F1® PS4™

    Tuning Menu Settings:
    SEN AUT
    FF 60
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100*
    DPR 100*
    NDP 25
    NFR 5
    BRF User Preference
    FEI 100

    *SPR value only affects the 'Force Feedback Spring' setting. DPR value has a small effect on wheel weight, increasing at low speeds.

    In-Game Settings:
    Advanced Settings:
    Speed Sensitive Steering: Off
    Steering Sensitivity: 50

    Force Feedback:
    Force Feedback: On
    Inverted Force Feedback: On
    Gamepad Rumble: Off
    Force Feedback Intensity: 100
    Smoothing: 0
    Force Feedback Spring: 0
    Force Feedback Damper: 0
    Steering Force Intensity: 45
    Minimum Force: 0
    Understeer: 50
    Vertical Load: 50
    Laterial Force: 50
    Steering Rack: 100
    Slip Effect: 0
    Engine Vibrations: 0
    Kerb Vibrations: 10
    Shift Effect: 20
    Collision Effect: 50


    Podium Wheel Base DD2

    Tuning Menu Settings:
    SEN AUT
    FF 60
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100*
    DPR 100*
    NDP 25
    NFR 5
    BRF User Preference
    FEI 100

    *SPR value only affects the 'Force Feedback Spring' setting. DPR value has a small effect on wheel weight, increasing at low speeds.

    In-Game Settings:
    Advanced Settings:
    Speed Sensitive Steering: Off
    Steering Sensitivity: 50

    Force Feedback:
    Force Feedback: On
    Inverted Force Feedback: On
    Gamepad Rumble: Off
    Force Feedback Intensity: 100
    Smoothing: 0
    Force Feedback Spring: 0
    Force Feedback Damper: 0
    Steering Force Intensity: 45
    Minimum Force: 0
    Understeer: 50
    Vertical Load: 50
    Laterial Force: 50
    Steering Rack: 100
    Slip Effect: 0
    Engine Vibrations: 0
    Kerb Vibrations: 10
    Shift Effect: 20
    Collision Effect: 50

    Assetto Corsa Competizione
    General Notes:
    - The settings below are considered to be reasonable baseline values for Assetto Corsa Competizione (PC). They might not suit all tastes and driving styles, but they are a good starting point.

    - The software is in an 'Early Access' beta, so controller settings are not final.

    - In order to make use of the Multi-Position Switches of the CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 and ClubSport Steering Wheel F1 2018 / Formula V2 wheels, the base needs to be in V2.5 Compatibility Mode and the 'McLaren GT3' preset needs to be loaded in the ACC controller menu.

    - Please ensure you are using the latest wheel base firmware.


    Podium Wheel Base DD1 / Podium Racing Wheel F1® PS4™ (PC Mode or V2.5 Comp. Mode)

    Tuning Menu Settings:
    SEN 108
    FF 38
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100*
    DPR 100
    NDP 10
    NFR 5
    BRF User Preference
    FEI 100
    MPS Const.

    *SPR and DPR values have no effect.

    In-Game Settings:
    Steer lock: 1080
    Gain: 70
    Min Force: 0
    Dynamic Damping: 100
    Road Effects: 0


    Podium Wheel Base DD2 (PC Mode or V2.5 Comp. Mode)

    Tuning Menu Settings:
    SEN 108
    FF 38
    SHO 100
    ABS User Preference
    FOR 100
    SPR 100*
    DPR 100
    NDP 10
    NFR 5
    BRF User Preference
    FEI 100
    MPS Const.

    *SPR and DPR values have no effect.

    In-Game Settings:
    Steer lock: 1080
    Gain: 70
    Min Force: 0
    Dynamic Damping: 100
    Road Effects: 0
    uMba8ck.png
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Les manuels des DD1 et DD2 sont online.

    DD1
    Quickguide
    Manual

    DD2
    Quickguide
    Manual
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    :sunglasses:

    n11gzs6ela0t.png
    uMba8ck.png
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    avril 2019 modifié
    Nice :+1:

    On attend avec impatience le CR GTrs....
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    avril 2019 modifié
    Bien :+1:

    Je confirme avec impatience =)
    gpXhmIg.png?1
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
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