[iRacing] Discussion générale

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Réponses

  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Moi le cycle jour/nuit ça ne m'intéresse pas vraiment car je n'y vois rien J'aimerais avoir la pluie ou même de la neige bien avant.

    Mais c'est vrais que vous êtes exigent pour une simu de cette qualité. Oui il y a des bugs mais ce n'est pas la fin du monde. Elle est tellement bien fait que même si je ne peux piloter pour l'instant je vais voir des courses en ghost watch et j'aime autant que de regarder des courses à la télé.

    PCars est beau il y a le jour et la nuit il y a de la pluie mais... le plaisirs de conduire n'est pas toujours au rendez-vous.

    IRL avec casque et visière je ne pense pas que les pilotes ont le temps d'admirer les particules ;)
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    ils vont même un "peut" trop vite d'ailleurs, ce qui explique leur mauvaise blague à quasi chaque build maintenant :/

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  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @Berny34 Bah oui PCars, c'est pas iRacing. Alors oui graphiquement tu peux avoir un cycle jour/nuit, mais c'est la différence c'est qu'iRacing est porté math/physique avant le graphisme. Du coup, ils adaptent leur moteur graphique en fonction de la physique. DX11 est seulement exclusif depuis cette build... donc si on peut avoir ces améliorations graphiques au fur et à meseure ce serait cool ;)

    @popolinho Tu as quoi comme bug qui t'empeche de rouler sur cette build comme la build précédente, etc?
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  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    mars 2017 modifié
    ils ont eu un bug rencontré tardivement ... et on retardé la mise à jour pour la faire juste avant les 12H de sebring non ?

    sinon ben moi, mise à part les soucis de frame rate rien de particulier
    j'attends de trouver un bon compromis et de me faire au pneux/FFB pour faire des courses ...c'est à dire dans quelque mois

    edit: @Toche
    ça correspond à quoi le dernier paramètre sur le monitoring msi afterburner
    utilisation mémoire virtuelle MB
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  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Ils ont la week 13th pour sortir la nouvelle build entre mardi et lundi. Ces derniers temps, ils l'ont souvent sorti dès le mardi... et sur cette dernière, ils l'on sorti mercredi suite à une instabilité à corriger. Ils auraient encore pu la sortir bien plus tard donc... On va pas le repprocher d'attendre un poil pour éviter de sortir une release buggée ;)

    Pour les nouveaux pneus, c'est pour moi bcp mieux... par contre, j'ai plus de mal à faire un setup étrangement.
    Pour ton MSI, je ne sais pas... C'est pas la mémoire virtuelle de Windows?
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  • andrealandreal
    Membre Messages: 960
    :# :# :# :p
  • andrealandreal
    Membre Messages: 960
    Je suis pas déçu de iracing au contraire c est pour moi la meilleure simul mais je trouve qu il trouve beaucoup d excuse à chaque fois bref c est des américains :p
    @popolinho mars c est prevu d ici 2030 on verra si iracing aura fait cela d ici la :o
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    mars 2017 modifié
    on en reparlera alors ;)
    pour l'instant il n'ont pas assez d'énergie pour faire le voyage retour il me semble (malgré le fait que c'est la planète la plus proche :# )

    quand les circuits et voitures sortent tous le monde se jetent dessus, je comprends pas pourquoi il ne font pas tout les circuits permanent comme sakir au barhein entouré de desert en plus ...
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  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Peut-etre qu'ils préfèrent mettre leur énergie dans des circuits comme Le Mans, le Nordshleife, Imola... qui ont une histoire et/ou un tracé digne d'interêt ;-)
    Les nouveaux circuits modernes tout plat chiantissime à mourrir... non merci... COTA me suffit déjà ;)
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  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    :+1:
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    j'aime pas cota, pourtant en essayant la porsche pendant la 13th week j'y ai passer un bon moment.comme quoi

    c'est sur qu'a choisir je préfère les vrais circuits aussi :)
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  • GTDRIVE_GTDRIVE_
    Membre Messages: 1,833
    mars 2017 modifié
    ça fait un ti moment que j'ai plus rouler sur IR, ça donne quoi les nouveaux pneus ? est ce que le pique de performance chute moins qu'avant après surchauffe ?

    Concernant les graphismes, je trouve le jeu plutôt propre sur ma Tv, mai pour les utilisateurs de casque VR qui avez le circuit à l’Échelle 1, est ce que les textures reste aussi net ? Les gars de IR envisagent t-ils de "re texturé" les circuits a moyen ou long terme un peu comme en 2012 avec les shaders?
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    En VR ce n'est pas aussi net que sur ton moniteur. C'est la résolution du casque VR qui limite la netteté. Et comme on ne peut même pas mettre des détails à fond actuellement avec une carte graphique récente, à part optimiser je ne vois pas ce qu'ils peuvent faire. C'est déjà un vaste chantier, DX12, etc.
  • GTDRIVE_GTDRIVE_
    Membre Messages: 1,833
    j'ai cru comprendre que Assetto était vraiment super en Vr, pourtant il est plus gourmand que IR non ?
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    mars 2017 modifié
    Avec la version Vive qui a moins d'une semaine, les voitures sont plus moches que les circuits. Il me semble que cela donnait mieux avec Revive. =)
    Il y a plus de détails sur les circuits sur AC par rapport à iR, l'intérieur des voitures est très sympa mais au final je considère que la communauté des modders n'a pas suivi. Résultat, il y a peu de mods fonctionnels. C'est probablement dû à un mode online bancal. Je ne pense pas qu'iR soit plus gourmand qu'AC en VR.
    C'est peut-être différent avec le Rift en terme de rendu et de ressources nécessaires.
  • GTDRIVE_GTDRIVE_
    Membre Messages: 1,833
    mars 2017 modifié
    Je trouve les textures de IR vraiment propres mai il manque quand même quelque chose aux circuits je ne serais dire quoi vous n'avez pas la même impression ?
  • AkroAkro
    Membre Messages: 1,484
    Oui clairement sur iR les graphismes ne sont pas photos réalistes comme sur pCARS, AC ou Forza. Mais je pense que personne ne l'a pris pour ses graphismes... Même si on aimerait tous qu'ils montent d'un cran.
  • GTDRIVE_GTDRIVE_
    Membre Messages: 1,833
    Clairement la force d'Iracing c'est avant tout sa physique et son système de carrière Evidemment.
    En principe par exemple, quand tu sort un jeux en 2012, puis un autre en 2017, entre les deux il y a forcément une évolution graphique en plus du reste... Pour iracing je suppose que c'est pareil, au bout d'un moment il faudra bien des améliorations graphiques pour rester dan l'ère du temps (je ne parle pas de tout ce qui est "SFX") mai bien des textures ou des ajouts comme de la "vrai" herbe 2D ou autre chose à la place de simple texture ect...
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    mars 2017 modifié
    Mise en ligne le 30 déc. 2008



    Ajoutée le 7 déc. 2016


    C'est vrai que cela n'a pas fort évolué graphiquement en 7 ans.
    A 2:00 sur la première vidéo on voit les commandes du replay et on n'est pas perdu. :)
  • OlivierOlivier
    Membre Messages: 993

    jolie course! @Pierre
  • GTDRIVE_GTDRIVE_
    Membre Messages: 1,833
    mars 2017 modifié
    Dans la 2.0 il y avait entre autre:

    -Graphic and shader upgrades in-game for more lifelike visuals.

    http://www.iracing.com/iracing-com-announces-iracing-2-0/
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Ce sont la qualité des textures des circuits (pistes, murs, environnements) qui ont évoluées ces dernières années. (Bathurst, Nordschleife, etc. sont plus récents et bien plus beaux que les anciens tracés).
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  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Outre le DIRT, le BOP des GT3 a été revu... et pour l'Audi R8, on aura moin de sous-virage en grip aero et l'aileron aura plus d'incidence qu'à présent.

    CHANGE LOG:


    Website
    - Fixed the “Featured Answers” section of the Support page.


    SIM
    - Fixed a bug where newly created lap files for this season would not show up in the comparison lap file selection dialog.

    - The "reduceFrameRateWhenFocusLost" and "muteWhenFocusLost" settings in the "app.ini" file have been renamed by placing an "_" before "WhenFocusLost" in their names, and both settings are now defaulted to 0. This means that when another program, or Windows itself, pops-up a notification while the Simulation is running, the Simulation will no longer reduce its drawing to a very low frame rate, or mute its sounds.


    Dirt
    - Dirt is finally here!

    - Dirt race tracks are incredibly dynamic puzzles, changing their surfaces every lap as cars skid, scrape, and push dirt around. All these particles and the fluid nature of the track surface demanded a new particle code system, an artistic overhaul, and realistic audio to cover the vast range of variations these tracks present. We've implemented methods to cover the full range of wet to dry dirt, and the full spectrum of densities racing dirt presents including hardpan, loose, compact, and prepared racing surfaces. Finally, we've also designed the track surface itself to function like dirt racers can expect, whether it is pushing the cushion, gaining grip in certain areas, or forming a blue groove. Up and down the circuit, the vastly complex and seamlessly layered combination of track conditions creates an exhilarating experience.

    - The particles, tires, and surface sounds are dynamically updated using hundreds of debris sounds and scores of tire rolling and skid sounds. These are dynamically adjusted to cover the full range of track conditions to reflect the wetness or dryness of the dirt, and to let you know when you’re driving on any combination of hardpan, compact, or loose dirt. We even hurled dirt at helmet visors to get the recordings we required!

    - For the initial dirt release, it is best not to run non-dirt cars at the dirt tracks. This is for a couple of reasons. One, most of the non-dirt cars have slick tires, which do not work well at all on the dirt surface. Two, some of the cars are not yet updated to check for the new dirt track types and will fail to load at the dirt tracks. We'll work to rectify the failure of cars to load, but it is not likely that you will be wanting to drive cars with slicks at a dirt track anytime soon. Dirt tires are significantly softer and have much more tread pattern than even a normal passenger car tire. So even cars with treaded tires (e.g. the Skip Barber car) do not work well on dirt. Finally, most of the dirt cars allow much lower tire pressures than the pavement cars, which additionally helps them to work.
    - - So if you would like to try dirt track oval racing, please try it in a dirt track car! The new Dirt Legends car and the Dirt Street Stock are available to all, as is USA Speedway, newly covered with dirt.

    - A brand new Pace Truck has been built and hired to manage all races at dirt ovals to create a more authentic safety vehicle experience at these tracks.

    - Due to the intense nature of the graphics needed for Dirt Racing, it is recommended that you keep “Render Dynamic Track Changes” enabled, and have your “Shader Quality” set to Medium or above, otherwise you will get a notification warning you about your experience.


    Spotters
    - Fixed an issue that would have left your computerized spotter disabled if a teammate left the server while they had indicated that they were acting as your live spotter.


    GT3
    - GT3 cars are now less sensitive to drafting - you will need to be closer to other cars to feel the effect.


    Time Trials
    - Time Trial sessions will now use the same Time Of Day as is used in the other session types in a given series that uses Dynamic Weather, even though the rest of the Time Trial weather settings will be set to the iRacing default weather.



    CARS:


    Aston Martin DBR9 GT1
    - Updated tires to have a faster response to steering inputs and lower slip angles for peak grip. This should achieve a combination of good responsiveness and the ability to identify peak grip without taking away too much over-the-limit forgiveness.

    - Updated the LeMans aero package: Rearward shift in center of pressure that produces better balance in mid-to-high speed corners.


    Audi R8 LMS GT3
    - GT3 BoP Adjustment: This car now has less aerodynamic understeer, and the rear wing is more effective at tuning both downforce and aerodynamic balance.


    BMW Z4 GT3
    - GT3 BoP Adjustment: Increased engine torque by 1%.
    - GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.


    Chevrolet Corvette C6.R GT1
    - Updated tires to have a faster response to steering inputs and lower slip angles for peak grip. This should achieve a combination of good responsiveness and the ability to identify peak grip without taking away too much over-the-limit forgiveness.
    - Updated the LeMans aero package: Rearward shift in center of pressure that produces better balance in mid-to-high speed corners.


    Dirt Late Model

    - NEW CAR!
    - - As with their pavement racing counterparts (with which they share little beyond their generic name), Late Models are among the most sophisticated and popular classes of race cars on the dirt tracks of North America and Australia. “Classes” is the key term, as there is a category of dirt Late Models – Limited, Pro, and Super – for nearly every level of experience and budget.
    - - There are several classes of this vehicle available, all of which are included when purchasing this new vehicle. The classes are:
    - - - Limited Dirt Late Model (350 C.I.D. engine)
    - - - Pro Dirt Late Model (358 C.I.D. engine)
    - - - Super Dirt Late Model (438 C.I.D. engine)


    Dirt Legends Ford '34 Coupe
    - NEW CAR! Free addition for all Members!
    - - Our original Legends car, geared up for the dirt tracks!
    - - This dirt version of the Legends car is included as part of the free Legends ’34 Ford Coupe package.


    Dirt Sprint Car
    - NEW CAR!
    - - Nothing better epitomizes grassroots American racing than a Winged Sprint Car slinging dirt on one of the scores of 1/4, 3/8, 1/2, and mile dirt ovals dotting the countryside. The Sprint Car’s iconic roller skate shape hearkens to an era when the likes of Bill Vukovich, Jimmy Bryan, and Parnelli Jones scratched and clawed their ways from the short tracks of America to a front-row seat in the Indianapolis 500. More recently, Jeff Gordon, Tony Stewart, Kasey Kahne, and Kyle Larson have used Sprint Cars as a stepping stone to NASCAR even as the likes of Steve Kinser, Sammy Swindell, Donnie Schatz, Joey Saldana, Bryan Clauson, and Levi Jones have fashioned good (if hard-earned) livings racing World of Outlaws and United States Auto Club Sprint Cars three, four, and five nights a week while their counterparts compete in Canada and South Africa, Australia and New Zealand.
    - - There are several classes of this vehicle available, all of which are included when purchasing this new vehicle. The classes are:
    - - - Dirt Sprint Car - 305 C.I.D. engine
    - - - Dirt Sprint Car - 360 C.I.D. engine
    - - - Dirt Sprint Car - 410 C.I.D. engine


    Dirt Street Stock
    - NEW CAR! Free addition for all Members!
    - - Our original Street Stock, geared up for the dirt tracks!
    - - This dirt version of the Street Stock car is included as part of the free Street Stock package.


    Ford Falcon FG V8
    - The drivetrain stiffnesses and damping values have been reverted to those used before the 2017 Season 2 Patch 1 release. This adjustment is aimed at reducing rear axle tramp.


    Ford GT GT3
    - GT3 BoP Adjustment: Fuel consumption has been adjusted.


    Holden Commodore VF V8
    - The drivetrain stiffnesses and damping values have been reverted to those used before the 2017 Season 2 Patch 1 release. This adjustment is aimed at reducing rear axle tramp.


    HPD ARX-01c
    - Bug fix for Tech in the Garage: Ride heights are now displayed at the rear left and rear right corners instead of along the longitudinal centerline of the car. This ensures that if the car fails Tech because the rear left or rear right ride heights are illegal, it will be highlighted in the Garage screen.
    - - All iRacing HPD setups now pass Tech.


    McLaren MP4-12C GT3
    - GT3 BoP Adjustment: Anti-roll bars are stiffer at both ends in an effort to make handling more benign.
    - GT3 BoP Adjustment: This car now has less aerodynamic understeer, and the rear wing is more effective at tuning both downforce and aerodynamic balance.
    - GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.


    Mercedes-AMG GT3
    - GT3 BoP Adjustment: Re-tuned straightline speed to match performance from before the tire construction and compound changes.
    - GT3 BoP Adjustment: Fuel consumption has been adjusted.


    NASCAR Camping World Chevrolet Silverado
    - NEW DIRT MODEL! Free addition for all Members who already own this vehicle!
    - - Our original Silverado truck, geared up for the dirt tracks!
    - - The dirt model of this vehicle will now be automatically used whenever paired with a dirt track. The dirt version of the Silverado is included in the Silverado truck package.


    NASCAR Camping World Toyota Tundra
    - NEW DIRT MODEL! Free addition for all Members who already own this vehicle!
    - - Our original Tundra truck, geared up for the dirt tracks!
    - - The dirt model of this vehicle will now be automatically used whenever paired with a dirt track. The dirt version of the Tundra is included in the Tundra truck package.


    NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
    - Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.
    - Track-specific vehicle setups have been updated.


    NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
    - Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.
    - Track-specific vehicle setups have been updated.


    NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
    - This vehicle has been updated with a brand new 3D model.
    - Updated aero, suspension, and garage setup ranges for the 2017 season.
    - Track-specific vehicle setups have been updated.



    TRACKS:


    Eldora Speedway
    - NEW TRACK!
    - - Both by geography and history, Eldora Speedway stands at the epicenter of dirt track racing. Situated in what was once an Ohio cornfield near the Indiana state line, the half-mile clay oval lies in the very heart of the Midwest's roaring racing scene. And as host to some of the biggest events on the short track racing calendar annually - events that have attracted the top names in American racing for more than half a century - Eldora can rightly bill itself as 'The World's Greatest Dirt Track.'


    USA International Speedway
    - A NEW DIRT CONFIGURATION HAS BEEN ADDED! Free addition for all Members!
    - - While the real USA International was a super quick, three-quarter mile paved oval, thanks to iRacing’s talented artists and software engineers, iRacers (and only iRacers) can now race on a virtual dirt version of the Lakeland, FL track. With its long straights and tight but steeply banked turns, USA International requires both a strong engine and a finely-tuned chassis, and poses a stern test of Sim racers’ ability to wheel their dirt cars around a lightning quick oval.


    Volusia Speedway Park
    - NEW TRACK!
    - - Known as 'The Fastest Half Mile in the World,' Volusia Speedway Park is a favorite stop on both the World of Outlaws and Super DIRTcar Series calendars, as well as home to the Annual Powell Memorial for Late Models and The Iron Man 100 for V8 Thunderstocks.


    Williams Grove Speedway
    - NEW TRACK!
    - - Hearkening back to an era when America's dirt tracks were as much a part of county fairs and amusement parks as peanuts and cotton candy, Williams Grove Speedway is located in south central Pennsylvania adjacent to the amusement park established by the Williams family in the 1850s. It was not until the late 1930s, however, that Emmett Shelley convinced the owners of Williams Grove Park to build a speedway across the street, a half mile dirt track that has since become inextricably woven into the DNA of American racing.
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  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Bon alors, personne n'a mis ses roues dans la boue?
    Je vous rappelle que c'est gratos avec l'USA (+ version nuit), la Legend et la Street Stock.

    J'ai essayé, c'est pas trop mon truc, mais ça reste amusant... On sent bien la boue, le son d'une boue humide... et toute la boue qui s'accumule à l'exter... et sur son casque ;)
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  • andrealandreal
    Membre Messages: 960
    bof pas mon truc
  • BoTy_quattroBoTy_quattro
    Membre association Messages: 297
    mars 2017 modifié
    Si, si, un practice pour tester quoi !
    C' est pas mal rendu je trouve l' ensemble Auto/piste/glisse, mais bon de là à investir...
    Pour se changer les idées de temps en temps le Street Stock suffira bien !
    J' ai quand même peur que les courses soient une "porcherie". Pas évident de gerer la glisse en peleton j' imagine...
    Sinon 17eme temps mondial, bah, c' est un peu comme à la maison sur la neige l' hiver =)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Et rien n'empeche (si ça passe le check) de rouler avec une voiture non dirt (même la 79 passe):
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  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    mars 2017 modifié
    Joli ! :+1:

    J'ai testé la Lotus de 79 mais ce n'est pas évident. =)
  • andrealandreal
    Membre Messages: 960
    Bon voila j ai craque je viens de commander mes 2 ecrans ce matin. Bientot le triple :p
  • PapyluluPapylulu
    Gentleman Driver Messages: 3,501
    Super. Content pour toi.
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