[AC] Discussion générale

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Réponses

  • BenBen
    Membre Messages: 394
    C'est absolument magnifique !!! Dommage qu'il n'y ait pas les GT3, la RSR et la GT3 RS. Ils sont malin chez kunos en faite !
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    Patience..
  • esdesd
    Membre Messages: 4,743
    Oui il y a 3 dlc prévues, c est ça?
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    esd a écrit: »
    Oui il y a 3 dlc prévues, c est ça?

    Vi.

    Et si Porsche vous intéresse, prenez le Season Pass qui va sortir, ça vous fera le DLC moins cher.

  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Season Pass, ça veut dire qu'ils auront un meilleur service en ligne?
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    Berny34 a écrit: »
    Season Pass, ça veut dire qu'ils auront un meilleur service en ligne?

    ??
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Bien souvent les season pass c'est pour avoir accès au multi joueur. et tu parles d'un season pass à venir alors je me demande de quoi tu parles.
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    C'est un pass pour les 3 DLC Porsche ;)
  • alien_red_flagalien_red_flag
    Membre Messages: 1,531
    Un DLC qui fait envie, ça c'est sûr!

    Je pense quand même qu'ils n'ont pas tiré toutes leurs meilleures cartouches d'un coup, et qu'ils nous réservent d'autres salves encore plus percutantes pour les DlC suivants...Au moins, je l'espère!

    Oui, il y a bien la 917, mais il s'agit de la CANAM...Et moi, je suis comme Akro: c'est la 917K ( kurz ) qui me fait rêver...Pour moi aussi, elle est la plus mythique d'entre toutes!

    Alors, s'ils ont prévu de nous balancer une 917 à chaque DLC, avec la version longue ( 917L ) en 3éme rideau pour faire bonne mesure, alors ils seront grands!

    Et si ce n'est pas le cas, il y aura malgré tout une pointe de déception, même si on ne peut décemment pas passer à côté de DLC pareils!
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Ok donc c'est pas un season pass ;)
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    Ben un season pass ça veut dire un pass pour une saison... une série d'entrée dans un parc d'attraction par exemple..
    Donc, c'est un season pass qui te fait une belle réduction sur 3 DLCs..
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    -28% pour être précis ;)
    uMba8ck.png
  • Max_la_BarackMax_la_Barack
    Membre Messages: 5,566
    Oui, c'est plus ce qu'on appel un bundle qu'un season pass. Mais on a compris que si on paye directos pour les 3 on aura 28% de réduc
    7aK33Ef.jpg
  • woodcutterwoodcutter
    Membre Messages: 1,670
    Ben c'est bien un Season Pass comme le dit Rusty !
    C'est comme sur les Battlefield avec leur Season Pass qui permettait d'avoir accès aux futurs DLC.

    Ça donne envie en tout cas. Vivement le 25 :).
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Bundle ou season pass :p pour des porsche je vais le prendre ;)
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Itou B)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    octobre 2016 modifié
    La 917K fera partie du 3eme DLC.
    FVQ1o6m.jpg



    Porsche Vol. 2
    • Porsche 911 GT3 RS
    • Porsche 718 Spyder RS
    • Porsche Cayman GT4
    • Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
    • Porsche 718 Boxster S PDK
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    Porsche Vol. 3
    • Porsche 911 GT3 Cup 2017
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    • Porsche 911 GT3 R 2015
    • Porsche 919 Hybrid 2016
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    • Porsche 917 K
    • Porsche 911 R
    uMba8ck.png
  • esdesd
    Membre Messages: 4,743
    C'est pas aujourd'hui la DLC?
  • Max_la_BarackMax_la_Barack
    Membre Messages: 5,566
    Ouais toujours pas de DLC sur steam...
    7aK33Ef.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    De mémoire, c'etait annoncé pour 18h...
    (Volume 2 le 23/11 et Volume 3 le 21/12)
    uMba8ck.png
  • woodcutterwoodcutter
    Membre Messages: 1,670
    Ça y est, il est disponible ICI.
  • esdesd
    Membre Messages: 4,743
    Et pour le fameux season pass?
  • woodcutterwoodcutter
    Membre Messages: 1,670
    C'est sur la page. Tu peux acheter uniquement le DLC ou le season pass.
  • Max_la_BarackMax_la_Barack
    Membre Messages: 5,566
    oKhqQ91.png
    7aK33Ef.jpg
  • RustyCohleRustyCohle
    Membre Messages: 1,714
    15.09.. c'est vraiment donné.. c'est pas le prix d'une voiture sur iRacing ça ??? :lol:
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Bah vi, d'un côté tu as 27 voitures développées sans les posséder ;)
    uMba8ck.png
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Porches are mine B)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    En plus du Pack Porsche, on a droit à une mise à jour son ainsi qu'une optimisation. Une licence Sparco (gants et combi), amélioration AI, physique et cie.

    The development team has reworked FMod interaction within the game, optimizing memory and CPU usage and improving the entire sfx engine, resulting in a much better sound environment and immersion


    Update 19 changelog:
    - New Porsche 991 Carrera S (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche 918 Spyder (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche 718 Cayman S (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche 917/30 CanAm 1973 (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche 911 Carrera RSR 3.0 1974 (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche Cayman GT4 Clubsport (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche 935/78 Moby Dick 1978 (Porsche Pack #1 DLC)
    - New Porsche Panamera G2 Turbo
    - New Silverstone 1967 historic track
    - Added session time/laps on the top of the screen (laps are the leader ones)
    - Now race is over when the car complete its lap and the leader has finished his last one
    - Added dynamic ARB
    - Fixed possible collision still active on race restart
    - Added ERS recharge digital display
    - Improved precision on all digital leds
    - GT3 cars use tire model v10.
    - Fixed TC sound distortion when triggered for the first time
    - New camber grip variation formula (Thank You Nao!)
    - Simplified DirectX 11 initialization
    - Added official "Sparco" license to Assetto Corsa
    - Added Ballast system through Ballast App (single player only)
    - Added new F9 vertical layouts
    - Added new driver + crew texture system
    - Added new personal driver texture
    - Fixed virtual mirrors rendered when not necessary
    - Fixed Kers and ERS able to rev in neutral and reverse gear and overrev the engine
    - Improved FFB App UI, so label is readable by VR users
    - Added multiplayer splits
    - Added Time Table leaderboard mode: this includes realtime splits and delta
    - Added Fmod optimizations
    - Added Anti-Wrecker protection
    - Fixed AI "flapping" DRS in traffic
    - Improved autoshifter
    - Improved laptimes board by adding splits and tyre compound
    - Fixed backfire animation freezing after session change
    - Fixed leaderboard history in multiplayer
    - Added voting spam protection
    - horizon locked view removed from Bumper camera
    - Delta App reviewed
    - Fixed possible flickering in case of engine stall
    - Added backfire animation to Zonda R
    - python new functions and members
    - getCarTyreCompound(carid)
    - Tyre blister and grain are now tied to the "Wear" settings and not "Damage". Wear=0 will turn off graining and blistering simulation
    - Fmod updated to 1.08.12
    - Updated SDK for modders
    - Removed reverb snapshot in the Fmod project
    - General audio engine code cleaning and bug fixing
    - Vastly improved Fmod resource usage
    - Voice stealing is now properly managed by code, so the sound mods will follow the same behaviour of the original sound banks
    - Fixed listener priority for cars in pits. They don't steal the priority anymore
    - Amount of events instances are now properly limited in order to keep proper volume range and overall performace improvement
    - Overall volume balance
    - 7.1 surround should now work as expected (on all platforms)
    - Fixed audio initialization pop when the session starts
    - Stereo imaging now works as expected
    - Fixed ambience sound affected by reverb zones
    - Reworked reverb logic: when triggered onboard, the reverb is given by the exterior engine
    - Reworked distance attenuations for enhanced experience (e.g. engine_int raised to 350 meters)
    - Reworked wind curves: now the wind volume is related to the air pressure (i.e. player car will hear turbulence when in draft and AP value goes below 1.00)
    - Reworked surfaces audio curves
    - Reworked skids logic
    - Fixed skids positional sound
    - New exterior skids sound
    - Set tyre skid entry point to 100 in audio.ini (set what you prefer in the audio options)
    - Reworked code management for traction control and limiter events
    - Tweaked wind and limiter sound emitter position in dashboard camera
    - Audio compressor on engine_ext event now works as expected when many cars are involved
    - Surfaces, crashes and skids are now properly audible in chase and track cameras
    - Opponents volume now honours F1 cameras. For track/free cameras it is set to max (optimum for replays, broadcasting etc.)
    - Fixed load/coast smooth for AIs and multiplayer
    - Fixed transmission smooth and pitch for multiplayer opponents
    - Engine volume setting is now related to the player/focused car
    - When driving, some opponents events are now audible (e.g. skids, surfaces and gear shifts if available)
    - Surfaces events are now properly cached. This fixes stuttering when a surface event is triggered for the first time and should limit "digital clicks"
    - Fixed multiplayer opponent surfaces sound when it leaves instantly (e.g acs proces kill/crash) while driving on sand/kerb/etc...
    - New dirt sound effects
    - New brake squeal for some "old" cars
    - Added audio fade when track camera changes
    - Added [VERSION] section in audio.ini
    - Removed [LATENCY] section in audio.ini (managed by FMod itself now) and from the GUI
    - Slightly modified gear grind sound
    - Fixed wrong listener position for track and car cameras in some situations
    - added DRL on LaFerrari, Mclaren P1, Nissan 370Z Nismo, Nissan GTR and Ford Mustang
    - added templates for Porsche Vol. 1 cars
    - fixed excessive brake light brightness on Ford Mustang
    - minor graphics fixes on Triple Pack cars
    - [Modding] added harvest series function in digital_instruments [KERS_RECHARGE_SERIE]
    - [Modding] added 918 Spyder-style full power usage series function in digital_instruments [POWER_918]
    - Added PACKER_RANGE_HF and PACKER_RANGE_HR for heave springs packer settings in setup.ini
    - Packers now use bump stop rates
    uMba8ck.png
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Je viens de faire une course en Porsche Cayman GT4 sur SPA sur un server avec un 22 pilotes. Vraiment cool, j'étais 3e sur 5 tours mais j'ai un slowdown et j'ai eu du mal à le gérer car pas comme sur iRacing. Je me retrouve 11e pour finir 10 après 10 tours

    Je n'en ai jamais conduit en vrais mais je trouve que le grip est peut-être exagérer. Mais ça donne de bonne courses ;)
  • Max_la_BarackMax_la_Barack
    Membre Messages: 5,566
    octobre 2016 modifié
    Pour les slow down, le meilleur moyen c'est de passé un coup sous les 35 km/h (je sais pas combien ça fait en mph) en faisant attention derrière bien entendu.
    Moi je résiste, c'est pas raisonnable avant les 24h sur iracing. Je le prendrai la semaine prochaine.
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