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Réponses
L'inflation juste du dollar us depuis 2008 est de 11$ sur 100$. En 2008 100$= 111$ en 2016.
vos boss ne vous augmentent jamais en fonction de l'inflation?
vos clops ( continuez de fumer, vos cancers donnent du taf à ma compagne ) augmentent de combien?
Juste le nouveau scanner qu'ils ont acheté il y a environ un an: 150.000€
le staff qu'ils ont recruté ( ils recrutent les meilleurs comme Greg Hill ), ça coûte bonbon.
Sans parler des abos qui coûtent QUE DALLE si on profite de toutes les promos et crédits gagnés.
Ok il y a de la concurrence, mais c'est à des années lumières d'iracing à mes yeux.
Et juste comme ça, si vous avez un playseat ou autre ou cockpit alu ( achetez neuf bien sûr ), ça vous aura coûté plus cher que tous vos abos iracing payez avec le black friday ( depuis 2008 et en théorie en se basant sur les prix d'aujourd'hui )
Mieux encore, malgré le grip qui augmentait au fur et à mesure des passages... le grip a diminué par la suite à cause du sable!
Petite parenthèse... Bon, pour ceux qui n'ont pas suivi, hier petite course sur AC entre nous sur SIlverstone... en VR. Outre mes trajectoires qui sont meilleurs (j'exploite mieux toute la piste), quel plaisir de se frotter aux autres en suivant la voiture du regard. Genre faire l'extérieur au plus proche de l'autre et recroiser en sortie, c'etait facile. (avec une Lotus V6. Certaines voitures se prête mieux question visibilité comme toutes les open wheel).
Hâte de voir ça entre nous sur iRacing
Ok je sors.
kiki tout dur
J'y pense depuis un p'tit temps... mais avec Frank Biela toujours aux couleurs Audi, et ce qu'il dit à 4'53:
"I really looking for to be in a nice prototype again"... j'espère qu'on aura un proto LMP1... une R18!
@esd Déjà fait un p'tit practice avec lui... mais lui ne s'en souvient pas
http://www.gtrs-theracingspirit.com/forum/discussion/comment/47112/#Comment_47112
Y'a aussi cette image là qui semble le confirmer, sauf si quelqu'un roule avec le même skin et le même casque que moi dans des couleurs similaires (après tout ce sont des skins iRacing par défaut)... mais y'a des chances que ce soit effectivement moi :
Il me semble même avoir vu une autre image dans une autre vidéo récemment où on voit ma Kia (ou une très similaire) de face sur le Nürb, probablement issue de la même session
J'ai retrouvé l'image dont je parlais avant :
et je confirme que c'est bien moi, issu de ce practice, où je portais le n°51 et une Ruf jaune portait le 69 :
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=16911709&custid=124805
En fait c'est dommage que j'avais pas encore mis le skin GTrs, ça aurait été carrément la classe
Et d'ailleurs, en fait l'image que j'avais en tête était en réalité la toute première image de cette promo, qui est bien mieux que les précédentes.
When I look fast, I'm not smooth and I am going slowly. And when I look slow, I am smooth and going fast. - Alain Prost
Pour ceux qui n'ont pas encore vu, le championnat iRacing GTrs Mini Champ' commence jeudi soir ! Venez nombreux !
http://www.gtrs-theracingspirit.com/actu/iracing/retour-du-mini-champ-jeudi-soir
Aussi bénéfique pour le triple screen que pour les Oculus:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3489487.page
Par contre, il n'avait pas donné d'heure de retour online...
Simulator
- Fixed an issue that could have caused an unnecessary request to run the Microsoft C++ runtime installer for either x86 or x64, even if the required files were already installed.
Race Sessions
- Fixed an issue seen in the Blancpain Endurance Series where sessions were being split into larger run-groups than dictated by the track.
Dynamic Track
- For sessions using an Automatically Generated track state, the default starting usage will now vary by a percentage based on the following:
- - Session Type = Such that earlier sessions, such as Practice, are cleaner than later sessions, such as Qualifying. This behavior was originally done and this behavior continues with this update.
- - Time of Day = Such that sessions earlier in the day are cleaner than session later in the day, reflecting usual track usage throughout a given day.
- - Weather = Such that the cloud cover affects the likelihood that relatively recent rain may have compromised track time and/or washed away some percentage of the previous track state. Also, for sessions with Realistic Weather, a random factor is also used to account for variation in track usage due to miscellaneous events prior to the session.
DirectX 11
- Fixed an issue with missing external car shadow volumes.
- Fixed an issue where the framerate could drop dramatically due to particle effects at night tracks.
Macros
- Fixed a bug with pit macros that stopped you from unchecking two tires at the same time, (ie: #-rf -rr$).
Telemetry
- Session string is now updated as soon as the sim starts to avoid leaving a stale string around from a previous session.
Oculus Rift
- Virtual mirror can now be enabled for use with DirectX 11.
- Fixed the text cursor in Edit Widgets.
Peripherals
- The "forcemap.csv" file will now attempt to load from the root iRacing folder if not found in a custom controls folder.
CARS
Dallara DW12
- Fixed an issue with missing fuel fills on certain pit road configurations.
Ford Mustang FR500S
- Exterior engine sounds have been updated.
Mazda MX-5 Cup (Global)
- The baseline setups for this vehicle has been updated.
- The allowable range of rear toe adjustment has been reduced to +/- 6 mm.
- Fixed an RPM display glitch where the digital display would show a dip when the car was around 5500 RPM.
Mazda MX-5 Cup circa 2015
- The baseline setups for this vehicle has been updated.
Mercedes-AMG GT3
- Fixed some defects with traction control (TC) and ABS. TC now has 12 active positions, ranging from 1 (most intrusive) to 12 (least intrusive). The ABS system is also now correctly disabled and inactive when it is switched OFF.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
- The baseline setups for this vehicle has been updated.
- The readout of the analog tachometer on the display page now matches the digital dashboard value.
- Fixed an issue where the inner front bumper was poking outside of the car body.
- Updated the rear lower bumper decal to match the 2016 NASCAR Season version.
NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
- The baseline setups for this vehicle has been updated.
- The readout of the analog tachometer on the display page now matches the digital dashboard value.
NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
- The baseline setups for this vehicle has been updated.
- The readout of the analog tachometer on the display page now matches the digital dashboard value.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Removed a portion of the tail light decal that was bleeding onto the rear spoiler texture.
Silver Crown
- Removed a bright halo effect from the RPM display digits.
Skip Barber Formula 2000
- Fixed an issue where the front wing was not visible while in the cockpit and using the Oculus Rift.
TRACKS
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
- Fixed zippy at the outer Piratella corner.
- A checkpoint has been added to the Acque Minerali corner.
Si j'ai bien compris pour la Mercedes AMG, le TC est inversé maintenant ?