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Réponses
Retravailler les voitures et les circuits vont leur prendre beaucoup de temps... Et j'imagine qu'ils vont sortir le modèle de dégâts en une fois.
En tout cas, ce sera drôle d'avoir des bouts de carrosserie encore attaché par une fixation, qui bougeront en fonction du vent... qui pourront se détacher avec la force du vent... qui auront un impact sur les perfs.... Tout ça sur base de propriété physique.
Non mais sérieux... ça prend du temps, énormément de temps... mais iRacing est sans concurrence en continuant dans cette direction.
Après il y a déjà un bout en ligne de ce que j'ai compris, avec le nouveau système de particule ils ont déjà mis en place le nouveau système de collision pour le circuit (collision mesh)
Là où les jeux utilisent un maillage de basse définition, iRacing lui a un maillage triangulaire en haute définition (on parle d'un maillage de 5 millions de triangles pour le Nurb pour un poids de 100Mo (donc rien que pour le maillage).
Pour les voitures, ils doivent faire un maillage de collision bien plus proche de la voiture. Et c'est donc l'abandon des sphères, pour un maillage bien plus proche de la voiture, donc bien plus précis. Ce qui veut dire que la modélisation des parties de la voitures doivent être des parties indépendantes (comme en vrai) pour que les pièces se désolidarisent.
Ils disent effectivement qu'ils utilisent le nouveau modèle pour les collisions de particules et pour le son... mais je le comprends comme étant le modèle qui fonctionne en interne mais qui n'est pas actuellement utilisé.... Je me trompe peut-etre, mais ils disent que les 2 modèles ne peuvent co-exister... en tout cas pour les dégâts.
"We are currently using collision and damage events to improve our particle and sound effects, so they more closely resemble the kind of destruction happening to the car."
"We’ll be busy updating all our cars and all our track objects. We need to update everything in the iRacing service before we can release since there are too many changes for the old and new systems to co-exist."
Jolie
merci
Il y a The Crew 2 qui débarque bientôt et qui à l'air pas mal en niveau contenu/perso, sinon le dernier NFS est pas mal aussi
sur les courses set-up fix, apparement ç'est aussi météo fixe (la météo est préciser en appuyant sur le i )
j'ai roulé un peu en radical, c'est road atlanta, sympa pour apprendre les subtilités d'un circuits
pas de prise de tête avec le set-up, même météo dans chaque session...
par contre la course, bof, trop d'aspi, des 900 en IR qui te foute les boules sans savoir si ils roulent à gauche comme en angleterre ou si ils te laissent passer
j'ai regardé, le fanatec GT challenge est de retour mort
1 course officiel la semaine passer
ici c'est belle isle, je regarde les sessions practices et il n'y a jamais personne ...
comme en IRX (je ne vais même pas réussir à faire la race participation à ce rythme )
C'est dommage... J'en ai bien profité même si j'ai bien senti que la fin de saison était plus difficile pour faire une course...
Après, la fin de l'année scolaire, le début des vacances et le mondial... je pense pas que ça aide beaucoup.
La Radical gratuite + un prize money pour le top3 de chaque division... ça attire bien de monde y compris les touristes
C'est pourtant pas la voiture pour tourist
2018 Season 3 Patch 2 - Release Notes [2018.06.28.01]
CHANGE LOG:
Downloader
- A change has been made to the iRacing downloader that may lead to faster download speeds for files that are being delivered from a distant part of the Internet (say, greater than 150ms of ping).
Race Servers
- Optimized an operation that could cause high loads on a split's race server for large sessions where people connect late in the session (typically, endurance race events).
Dirt
- Adjusted calculations used for surface normal perturbations which should lessen the effect of built-up banking.
- Compaction of loose dirt and tire sinkage have been reduced for a tire that is slipping.
Rallycross
- Body, engine, and wheels are now slightly less susceptible to damage.
- Fixed an issue where Rallycross cars were unintentionally gaining too much grip when rolling on dirt that was thrown onto asphalt.
Traction Control
- Added mappable controls for a second traction control setting and also to set the active dash display page for the following cars:
- - Audi R18
- - Ferrari 488 GTE
- - Ford GT - 2017
- - Porsche 911 RSR
- - Porsche 919 Hybrid
Telemetry
- Two new telemetry channels "EnergyERSBatteryPct" and "EnergyBatteryToMGU_KLapPct" are now available.
CARS:
Ford Mustang FR500S
- Fixed an issue where the mirror housings could disappear when the car was damaged.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet SS
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Ford Fusion
- Season setups have been updated.
NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry
- Season setups have been updated.
NASCAR Whelen Tour Modified
- Season setups have been updated.
NASCAR XFINITY Chevrolet Camaro
- Season setups have been updated.
NASCAR XFINITY Ford Mustang
- Season setups have been updated.
NASCAR XFINITY Toyota Camry
- Season setups have been updated.
Subaru WRX STI
- Handbrake strength has been increased slightly.
TRACKS:
Phoenix International Raceway - 2008
- (Road) - Jersey barriers have been added at the inside of Turn 1 to prevent drivers from falling off the world.
- (Road) - Adjusted the color of gravel tire marks.
Ce 26/08, iRacing célèbrera donc ses 10 ans et proposera des séries spécifiques début aout. On passera également le cap des 2 millards de tours bouclés
We will be celebrating both the two billion lap milestone and our 10th anniversary which is August 26th. Averaging 200 K laps for 10 years. Pretty amazing. I was just looking at the top lap totals individually, one person is closing in on 500 K laps! Our database engineer is going to provide the miles as well or kilometers if you prefer since we have the laps by the circuit and we have the circuit distance.
We plan on doing multiple stories, videos, prizes, etc. Bigger focus is on the anniversary. Doing some fun look back videos. We also plan on having some special series for our 10th anniversary, starting in early August.
A partir du 2 juillet, on aura un channel pour dévoiler le contenu, les videos de promotions, les behind the scene, etc. ... et on aura a présent un channel dédié uniquement au broadcast.
www.youtube.com/iracingtv - official iRacing video content (trailers, teasers, interviews, etc.)
www.youtube.com/channel/UCUowOZM6lA-tS77XGmuzhbw - Official iRacing eSports Broadcast Channel (Link URL changing soon)
The ISP where our Amsterdam server farm is located has informed us that there has been ongoing emergency maintenance to an undersea cable that is impacting connectivity between Europe and the US. While they have re-routed their outbound traffic around that maintenance, it would not be surprising if the alternate routes have have become congested due to the lost capacity.
I hope to heck that it's not either AEConnect (40Tbps) or WASACE (also 40Tbps), as the other trans-Atlantic cables on this map are all puny by comparison!
http://www.cablemap.info/
Un exemple de 2 personnes qui avaient des soucis de pertes de paquet, a montré que les 2 personnes bien que très distantes utilisaient le même fournisseur d'accès (qui utilise ses propres routes):
We've had only a couple customers answer our requests to perform Wireshark captures on their computers while they race, so that we can analyze the captures from both ends. In all cases of dropped connections that we've analyzed, both ends (the sim, and the race server) have been generating all of the packets that they're expected to generate, and in a (more or less) timely manner, yet packets in one direction just cease being delivered. (Or, in one customer's very bizarre situation, on the order of 15 second's worth of packets that were generated on-time get buffered somewhere on the Internet, and then all get delivered in a short burst of time (under a quarter second), with none of those packets missing).
We would still very much like to have more customers that are having connectivity issues to the US race server farm, that have some small level of technical skills, and that are running the sim in computers that are significantly above our minimum requirements, step up and gather packet captures during their races. Analyzing captures from just our end can sometimes be informative, but having captures from both ends is much better.
For example, just yesterday I was able to correlate the connection issues that two customers had. One was from Murfeesboro TN, and one was from Springfield MO. They were connected to two different sessions, running on two different race servers that are both located on our US server farm. At the same time, to within a tenth of a second, packets from both customers stopped being delivered to our race servers for a period of 4.5 seconds. Then, again to within a tenth of a second, packets from both of them magically started being delivered again. Thirteen seconds later, again to within a tenth of a second, about 75% of packets from both customers started being dropped before reaching us, and continued like that for an extended period of time. No such packet loss happened for anyone else connected to either of those two race servers at those same times. So packets from two customers, separated by 400+ miles, experienced identical problems. It turns out that they both use Lightspeed/SBC-Global as their ISP. So it appears as though traffic from both of them shared some portion of the route to our servers, and some part of that route experienced packet loss.
We continue to examine our equipment, and discuss this issue with the ISP that houses our US race server farm, but have so far not been able to pinpoint any component that can be replaced/upgraded that will improve things. We continue to consider all options for making things better.
More recently, there have been issues with connectivity on our Amsterdam race server farm. Our ISP there has indicated to us that there is a more widespread issue. In particular, there has been ongoing emergency maintenance on an undersea network cable that has been impacting multiple carriers, and has had a significant impact on the routes between Europe and the US. While they have re-routed their outgoing traffic around the equipment that is undergoing maintenance, it would not be surprising if that has caused congestion on the alternate routes. It would also not be surprising if traffic from some parts of Europe would also be impacted by this undersea cable issue (I'm looking at you, Sweden, Norway, possibly Finland!) I'll see if I can get some information on just what cable (and what branches of that cable) is having the issue.
les réglages toujours au détails, mais le tracé très bosselé ne permet aucune erreur, de gros passage mais de beau carton aussi durant le practice
je lève encore une fois mon chapeau au fr"iste"
nickel, elle se place comme un kart, super feeling avec mais j'avais beaucoup rouler sur longbeach avec ce set et les circuits sont identiques
gtp je n'aime pas trop, je ne dis pas qu'elle est plus façile, mais on cherche moins la limites je trouve avec du coup
lotus 49 je ne l'ai pas ...
star mazda par expérience elle est moins violente
pour la fr2.0 la direction renvoie beaucoup les bosses, elle est assez rigide et ca reste toujours piegeurs
la C7 au millimètres même à haute vitesse malgré la position un peu excentré du pilote (mais ça doit être une des voitures avec laquelle j'ai le plus rouler)
je n'ai pas tester mp4 30, ni les 2 lmp1 (j'ai pourtant déjà beaucoup rouler avec la mp4 30 à montréal )
j'ai testé le truck circa, hoonigan inside
sinon l'occulus est dans la boîte quand je roule
comme le disait wookie, je ne reconnait pas la voiture qui est 100 mètres devant moi ???
je ferai le minichamp, et referrai des séries de sessions practice pour rouler avec ...
100m c'est très peu... ou alors reconnaitre les voitures n'est pas ton point fort
AMSTERDAM RACE SERVER INSTABILITY WINDOW:
UTC
Mon 2018-07-16 0000 Begins
Mon 2018-07-16 0600 Ends
EDT
Sun 2018-07-15 2000 Begins
Mon 2018-07-16 0200 Ends
AEST
Mon 2018-07-16 1000 Begins
Mon 2018-07-16 1600 Ends
Quand je lance une séance de practice, et que j'arrive sur le circuit, je n'arrive pas à mettre le pointeur de la souris sur garage, option et quit (je suis limité par la fenêtre de mon pc alors qu'avant aucun soucis) Je n'ai rien changé depuis la dernière fois ou je suis aller sur un practice ce qui fait que je ne peux pas charger le set que je veux.. Quelqu'un a une idée ????
En mode écran pareil, je ne vois pas le bandeau du haut, comme si il y avait un zoom alors que je n'ai aucun soucis avec mon navigateur, tout s'affiche correctement.
Bon j'ai relancé un config et ça à l'air de fonctionner.. Moi pas avoir compris...